3 Dosa Besar Seorang Bisnes Coach

Artikel ini akan menjelaskan 3 perkara yang sering dilakukan oleh seorang bisnes coach. Semoga bermanfaat.

 

Tidak Fokus Untuk Membina Database

Ini adalah kesalahan yang paling terfatal. Untuk menjual kita memerlukan audience. At the end of the day, sebaik apa pun produk atau servis yang Anda jual jika tiada database maka tidak akan ada penjualan.

Ok. Kalau macam tu macam mana dan dari mana saya mula?

Mudah.

Fokuslah untuk beriklan di Facebook untuk mencari leads dengan objektif conversion(leads purpose). Mulailah dengan budget yang kecil dalam RM10 per ads. Perlahan-lahan temukan winning campaign dan lakukan scale up secara berkala.

Cara lain lagi yang boleh Anda jalankan adalah dengan memanfaatkan sosial media dan video platform yang ada untuk membina followers. Pada umumnya saat ini yang banyak digunakan adalah Instagram, You Tube dan Tik Tok.

Buatlah konten yang berkaitan dan menolong audience Anda. Letakkan link menuju kepada squeeze page Anda di bio untuk mengumpulkan alamat email mereka.

 

Tidak Mahu Beriklan Untuk Mendapatkan Trafik

Ini adalah kesalahan yang banyak dilakukan oleh bisnes coach yang baru mulai. Kalau boleh mereka mahu semuanya percuma.

Tujuan daripada iklan adalah untuk mendatangkan trafik yang berkualiti. Dengan beriklan di Facebook Ads kita dapat men target orang yang memiliki profile yang kita inginkan.

Jangan takut untuk beriklan. Fikirkan untuk jangka panjang.

 

Tidak Melakukan Retargeting

Retargeting adalah kita mengiklankan kembali produk kita kepada orang yang pernah melihat iklan kita.

Tidak semua orang membeli produk kita di pertama kali melihat iklan kita. Mereka perlu melihat iklan kita berkali-kali sebelum mereka memutuskan untuk membeli. Untuk inilah iklan retargeting dijalankan.

Selain daripada itu dengan iklan retargeting kita juga boleh menawarkan produk baru kita kepada pelanggan lama yang telah membeli produk kita.

 

Kesimpulan
Saya yakin dengan menghindari 3 dosa besar sebagai seorang bisnes coach ini akan menyelamatkan dan menjimatkan banyak masa, waktu dan tenaga Anda.

Menurut Anda manakah hal yang paling penting di antara 3 poin ini? Komen di bawah.

Leave a Comment